fredag 20 september 2013

Women, work and the will to lead





Jag älskar verkligen hösten. Och vem kan vara emot en höst som den här? Luften är klarare, himlen är högre och havet blåare just nu i september. Roslagen är som allra bäst på hösten när Östersjön är uppvärmd och vindarna är ljumma. Så jag tänker njuta extra mycket av helgen som väntar. Om du fortfarande inte har bestämt dig för vem du ska rösta på i provvalet, hoppas jag att du läser här om mig på bloggen. Slå en signal om du har några frågor. Mina kontaktuppgifter finns till höger.

Förra helgen var det kandidatmöte och Stockholms-konferens. Vilken stämning och energi! Men nu viktigt att både koppla av och koppla ner. Särskilt under en period med många kvällsmöten med Folkpartiet, föräldramöten och nya projekt med spännande uppdragsgivare. För de äldsta döttrarna som går i skolan har den första månaden på höstterminen varit en rivstart. Därför extra viktigt att bara få vara. Inte alltid behöva prestera och leverera. Umgås. Förutom massor av trädgårdspyssel, vedhuggning och förhoppningsvis en utflykt till skärgården ska jag läsa en bok jag länge haft på min lista "Women, work and the will to lead, av Facebook-chefen Sheryl Sandberg. Ser fram emot det, för att arbeta och leda är ju - med rätt balans i livet - något av det roligaste som finns. 

Önskar alla en skön helg.



Inga kommentarer: