tisdag 12 november 2013

Tack för förtroendet!



Fp-delegationen från Norrtälje när nomineringsmötet hölls i Landstingshuset. 
Lennart Rohdin, Hans Andersson, Berit Wallin och Roine Wallin på plats.



Jag vill tacka Folkpartiets medlemmar för förtroendet att stå på den liberala riksdagslistans plats nummer 8. 

Folkpartiet i Stockholms stad och län ska i valet 2014 ha en gemensam lista med kandidater från norr till söder inom länet. När nomineringsmötet, med ombud från alla lokalavdelning och kommunföreningar, möttes för att besluta om listan fick jag alltså plats 8. Det är något högre än min placering i det interna provvalet. 

Att sitta i riksdagen är det finaste uppdraget i en demokrati. Jag ställer upp som kandidat för Norrtälje. Att få representera Roslagen skulle vara det allra, allra finaste för mig. Det är viktigt att vår del av länet finns representerat där viktiga beslut fattas. Samtidigt känner jag mig lika mycket som en världsmedborgare. Där det är idéerna som avgör inte bara vårt ursprung. I Folkpartiet brukar vi säga "det viktigaste är inte varifrån du kommer - det handlar om vart du är på väg". Det är så sant. Men vi har alla erfarenheter och perspektiv som är viktiga att ta till vara. 

Även om vi kommer att ha en fot i Stockholm även framöver, så är jag glad över att folkpartisterna i hela länet och Stockholms stad ville ha en Roslags-Bro-bo på plats 8.








Inga kommentarer: